- Keď je nákup produktu omnoho jednoduchší. Zákazníci nemajú radi, ak ich nakupovanie sprevádzajú problémy spojené napríklad s platením. Sú preto ochotní zaplatiť viac, len aby zefektívnili celý proces nakupovania a vyhli sa zbytočnému zdržiavaniu.
- Sú ochotní zaplatiť viac, aby tovar dorazil rýchlejšie. Zákazníci, rovnako ako všetci ostatní, chcú okamžité uspokojenie, najmä keď míňajú peniaze. Preto sa nečudujte, ak uvidíte vašich známych zaplatiť o 20 eur viac, len aby im priviezli zakúpený tovar priamo domov a to hneď!
- Sledujete, ako chce každý vlastniť to, čo je IN a čo má najviac nových funkcií. Týka sa to najmä elektroniky. Zákazníci sa niekedy zameriavajú na konkrétnu funkciu, aj keď to nie je pre nich úplne užitočné. Napríklad si kúpia mobil, ktorý obsahuje toľko možných funkcií, že sa radí medzi top 3, no v konečnom dôsledku tieto funkcie ani nepoužívajú. Aj tak sú však ochotní priplatiť si!
- Myslia si, že čím viac zaplatia, tým je produkt nielen hodnotnejší, ale aj kvalitnejší. Treba si však na to dávať pozor, niekedy to môže byť práve naopak. Je vhodné sledovať na internete rôzne recenzie od tých, ktorý daný produkt už vlastnia, prípadne sa na to opýtať okolia či známych.
- Pokiaľ ide o potraviny, sú ochotní zaplatiť viac za lokálne a domáce produkty, či dokonca tzv. BIO produkty. Nie je na tom nič zlé! Avšak aj tu je vhodné overiť si daného dodávateľa a zistiť si, či skutočne tieto potraviny pochádzajú z vašej krajiny. Môže sa ale stať, že dokonca svojím počinom podporíte i farmárov a nakoniec sa cena zníži.
A čo vy? Aký je váš názor na túto celosvetovú problematiku? Uprednostníte radšej kvalitu nad kvantitou? Ste ochotný si priplatiť aj za veci, ktoré možno nepovažujete za také dôležité vo vašom živote? Budeme radi, ak nám dáte vedieť, čo si o tom myslíte.