Publikum podcastov na Spotify zažíva obrovský rast, uviedla spoločnosť vo svojej správe o výnosoch. Organizácia uvádza, že jej publikum podcastov sa od posledného štvrťroka zvýšilo o viac ako 50 percent a od začiatku sa takmer zdvojnásobilo. Spoločnosť tiež zaznamenala celkový nárast počtu predplatiteľov, pričom celkový počet platiteľov poistného vzrástol v porovnaní s posledným štvrťrokom o 9 percent na 108 miliónov a aktívnych používateľov mesačne vzrástlo na 232 miliónov, čo predstavuje nárast o 7 percent, čo zaznamenal The Wall Street Journal.
Rast vo živom vysielaní naznačuje, že sa investície od spoločnosti Spotify začínajú vyplácať. Začiatkom tohto roka spoločnosť získala podcastingovú sieť Gimlet Media a Anchor, ktorá vyrába nástroje, ktoré umožnia tvorcom vytvárať, publikovať a speňažovať vysielania. Nasledujúci mesiac získala Parcast, ďalšiu sieť pre casty. V čase akvizície spoločnosti Gimlet organizácia uviedla, že plánuje investovať 500 miliónov dolárov do svojej činnosti vysielaní, pričom jej generálny riaditeľ Daniel Ek predpovedá, že 20 percent všetkého počúvania na platforme nakoniec pochádza z podcastov.
Minulý mesiac firma Spotify oznámila viacročnú dohodu o podcastingu s mediálnymi spoločnosťami Higher Ground Productions, Barack Obama a Michelle Obama. Výsledkom budú streamy, ktoré sú exkluzívne pre službu streamovania. Dohoda je podobná ako Higher Ground s Netflixom, ktorý bude mať prvé vydanie v American Factory koncom tohto roka. Exkluzívne streamy budú dôležitým prvkom pri získavaní ľudí, aby vyskúšali program, namiesto toho, aby sa držali svojich existujúcich aplikácií streamov.
Napriek 31% medziročnému nárastu príjmov predplatiteľov na 1,5 miliardy EUR a 34% nárastu príjmov podporovaných reklamou na 165 miliónov EUR, Gigant naďalej stráca peniaze.